PostNL

De postmarkt is flink in verandering en zo ook de manier waarop mensen post ontvangen. Daarom heb ik bij PostNL gewerkt aan een nieuwe dienst voor het ontvangen van post: de digitale postbus. Hierbij wordt post uit de fysieke postbus van een klant gescand en digitaal beschikbaar gemaakt.

In dit soort projecten geloof ik dat het juist óók waardevol om te leren wat níet werkt of waar je doelgroep absoluut geen behoefte aan heeft. Daarnaast was dit project een goed voorbeeld van de uitdaging om iets te bouwen dat tegelijkertijd vooruitstrevend is, maar ook aansluit bij de bestaande processen en diensten.

Ik was in dit project verantwoordelijk voor het doen van klantonderzoek, het opzetten van experimenten, voorbereiden van stagegates en het begeleiden van het team in het toepassen van de innovatiemethodiek.

Dit project is inmiddels beschikbaar als dienst voor PostNL-klanten. Hierdoor kunnen klanten gemakkelijker hun post verwerken en draagt deze dienst bij aan de strategie van PostNL.

Stakeholder

“Ik vind je een hele goede, kundige, snelle begeleider van innovatieprocessen. Als ik zie hoe duidelijk en helder je het 'kunstje' weet te organiseren en over te brengen, dan zou ik je daar iedere keer weer voor bellen.”

Vorige
Vorige

Briefhulp

Volgende
Volgende

Design sprints voor KLM