PostNL

Hoe kan PostNL beter aansluiten bij de behoefte van nabestaanden na een overlijden, náást het bezorgen van rouwpost? In dit uitdagende vraagstuk heb ik de customer journey van nabestaanden in kaart gebracht.

Hierbij was ik onder meer verantwoordelijk voor het doen van interviews over dit soms dit heftige onderwerp. Dit soort onderzoeken doe ik dan ook met een gedegen voorbereiding, respect voor geïnterviewde en een scherpe focus op het resultaat.

Op basis van deze inzichten heb ik het team van PostNL begeleid bij het identificeren van meerdere kansen en conceptrichtingen. Deze conceptrichtingen zijn vervolgens weer middels kleine experimenten getest met de doelgroep, om zo tot een definitieve keuze te komen.

Uiteindelijk heeft dit geleid tot een concept voor een nieuwe dienst rondom het digitaal verzenden van rouwpost.

Teamlid

“Vragen, informatie, behoeftes en uitdagingen concreet maken, manieren vinden om aannames te testen. Je hebt veel doorzettingsvermogen en de wil om zaken objectief te bekijken.”

Vorige
Vorige

Medical Drone Service

Volgende
Volgende

Briefhulp